Roadtrip naar Noorwegen - Karen & Corine

Dag 2: weer 700km verder

Corine al om 7u op, ik tegen 8u. Ontbijt in de zon, korte broek aan. Mooi uitzicht op de verstilde Oostzee. Net na 9u van de camping vertrokken. Corine heeft nog even contact met Leo die net met het schip Ortelius op Fair Isle is aangekomen.

Kmstand bij vertrek 333088.

Corine rijdt de eerste 2 uur. Even van de weg af in een bos gestopt voor plaspauze en wissel. Tanken: weer volgegooid. Dure grap, €144. Bij Jönköping verlaten we de snelweg E4 om in een zo rechtstreeks mogelijke route naar Gävle aan de Oostzeekust te gaan.

Lunchpauze aan de noordkant van het grote meer Vättern. Picknicken op het strand met platbrood, hummus en sla. Ik rij daarna nog een stuk verder. Na zo'n 400 km neemt Corine het weer over voor het laatste stuk. Onderweg nog even een Ica in, een Zweedse supermarktketen. Corine wilde vooral graag een paar tubes smeerkaas en die blijkt inderdaad heerlijk op kleine knapperige toastbroodjes. De dille chips smaken ook prima.

Doel is in eerste instantie een camping aan de kust boven Gävle, maar we besluiten iets eerder wat te zoeken en komen terecht aan de oever van het meer Medskogssjön. Grote camping in de middle of nowhere met restaurant.

We gaan eerst even wandelen. Zien meteen een nieuwe soort (iig voor mij), twee parelduikers op het meer. Vervolgens nog een nest van een kramsvogel (dat is in Nederland een wintergast) en een vrouwtje brilduiker (klein eendje). Leuk!

Pas rond 21u koken, dat kan in een keuken op de camping, lekker makkelijk. Corine heeft voor een paar maaltijden ingekocht en we eten nu pasta met spinazie en roomkaas. Het is nog steeds heerlijk zonnig (zon gaat pas om 22u15 onder!) en we weten buiten met uitzicht op het meer. Helaas veel muggen. DEET helpt wel, maar na het eten toch lekker de bus in. Is ook warmer. Met een klein beetje wifi dit verhaal bijwerken en de wijn opmaken. Het leven is goed!

Kmstand einde 333805. 717 km gereden.

Ineke

Klinkt goed!
Haha veel muggen daar ja! En collega van mij deed daar onderzoek aan muggen en hoe die te bestrijden

Jaap

Op de camping van Ljusne (even zuidelijk van Soderhamn) zijn Bertion en ik na de 1e dag verkast van geboomte naar de waterkant. Scheelde 90 % muggen.

Karen Blaakmeer

Ha, grappig, Ljusne is de plek waar we eerst heen wilden.